WOKS – Whiplash Optimierten Kopfstützen

Zagłówki w autach Grupy Volkswagena, na przykład w Volkswagenie Golfie VI albo Skodzie Superb drugiej generacji. Dzięki odpowiednio dobranym kształtom zagłówka i oparcia oraz piankom o różnej twardości, uzyskano wyższy stopień ochrony, niż w przypadku wielu systemów aktywnych ­– zapewnia Volkswagen. WOKS nie są konstrukcyjnie zagłówkami aktywnymi, to znaczy nie zmieniają swego położenia, gdy ktoś najedzie na tył samochodu. Nadwyrężenie okolic szyi i karku podczas wypadków nosi międzynarodową nazwę „whiplash syndrom”. Volkswagen stworzył kompleksowy system znacznie zmniejszający ryzyko urazu w przypadku najechania jednego pojazdu na drugi. Dzięki dokładnie zdefiniowanej prędkości hamowania tułowia i głowy udało się uzyskać doskonałe działanie WOKS.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *