UCL – Understeering Control Logic

Funkcja kontroli podsterowności zastosowana po raz pierwszy w Renault Megane II w 2002 roku. UCL wchodzi w skład ESP (Electronic Stability Program) ósmej generacji firmy Bosch. Podsterowność to, typowa dla przedniego napędu, skłonność auta do wyjeżdżania przodem z zakrętu, do rozszerzania łuku. Stabilizowanie samochodu dysponującego UCL, gdy kierowca przesadził, może przebiegać przez obniżenie mocy silnika i selektywne wyhamowanie wszystkich czterech kół. W Niemczech ESP z UCL stanowiło seryjne wyposażenie Megane II. W Polsce trzeba było dopłacić 4500 złotych. Inne auta z UCL to Opel Astra III i Jaguar XF. W razie konieczności UCL w Oplu hamuje oba przednie koła, gdy auto staje się podsterowne. W Jaguarze tak zarządza pracą silnika i hamulców, aby zmniejszyć prędkość i odzyskać przyczepności przednich kół.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *