TSC – Torque Steer Compensation

Kompensacja momentu obrotowego kierownicy. Układ w Fordach Focusach ST najnowszej generacji pomagający w prowadzeniu mocnego, przednionapędowego auta poprzez zmniejszenie szarpania na kierownicy. W autach o dużej mocy i przednim napędzie może dojść do niepożądanego momentu obrotowego kierownicy podczas gwałtownego przyspieszania na nawierzchniach o różnej przyczepności. Utrudnia to utrzymanie pojazdu na wybranym torze jazdy. Siły, które mogą działać na układ kierowniczy biorą się z nierówności nawierzchni, kolein, oraz wysokich, jednostronnych sił napędowych. Kompensacja TSC to funkcja oprogramowania, która zmniejsza szarpanie kierownicy przy gwałtownym przyspieszaniu. Silnik wspomagania kierownicy EPAS (Electric Power Assisted Steering) kompensuje działanie zakłócających sił. W tym celu są dostarczane dane dotyczące na przykład kąta obrotu pojazdu wokół osi pionowej, prędkości samochodu, prędkości obrotowej kół, momentu napędowego.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *