Hyundai – czas na hydrydę

Podczas krajowej premiery hybrydowego Hyundaia Ioniqa w Warszawie rozmawiamy z dr. inż. Leszkiem Płonką, dyrektorem zarządzającym Hyundai Motor Poland.

DSC_0425

Leszek Płonka, najważniejszy Polak w Hyundai Motor Poland

– Po co Hyundaiowi hybryda?

– Hyundai od lat udowadnia, że chce być silnym graczem na rynku aut ekologicznych. Byliśmy pierwszą na świecie marką, która rozpoczęła seryjną produkcję samochodu z napędem wodorowym, modelu ix35 Fuel Cell. Jest on do dzisiaj bardzo popularny w krajach skandynawskich i Wielkiej Brytanii. Teraz znowu jesteśmy pionierami, mając jako jedyni w swojej ofercie model, który może być wyposażony w jeden z trzech rożnych napędów do wyboru. Zawsze podkreślaliśmy, że Hyundai jest marką bardzo dynamiczną i ekspansywną, dlatego wprowadzając do sprzedaży model IONIQ pokazujemy, że już dziś, oferujemy Klientom samochody jutra.

 

– Tylko że w Polsce ochrona środowiska ma mniejsze znaczenie. Nikt nie bierze pod uwagę emisji dwutlenku węgla na przykład.

– Moim zdaniem jest to jeszcze kwestia czasu. Nasze rządowe rozwiązania w zakresie ochrony środowiska, ekologii itd. są dość, powiedziałbym, opieszałe. Widzimy natomiast tendencje proekologiczne ze strony władz takich miast, jak chociażby Szczecin, Lublin, Wrocław – tam mówi się o pewnych przywilejach dla posiadaczy samochodów elektrycznych, hybrydowych, takich jak darmowe parkowanie, darmowe stacje ładowania, możliwość poruszania się po pasach ruchu przeznaczonych dla środków transportu miejskiego. Wcześniej czy później – miejmy nadzieję, że wcześniej – rząd dojdzie do wniosku, że jednak warto podjąć starania w tym kierunku. Być może zwiastunem tego kierunku myślenia jest projekt uczynienia z elektromobilności siły napędowej naszej gospodarki.

 

– Wchodzicie z nowym produktem, ale w tej chwili hybrydy są kojarzone na polskim rynku z Toyotą. Jak zainteresować ludzi hybrydą Hyundaia?

– Wiadomo, że zawsze ktoś musi być pierwszy. Naszym swoistym wyróżnikiem, nowatorstwem jest możliwość wybrania jednego z trzech rodzajów napędu: hybrydowy, hybrydowy typu plug-in, oraz elektryczny. Rozpoczęliśmy już sprzedaż modelu IONIQ w wersji hybrydowej. Co istotne, to samochód, który w przeciwieństwie do konkurencji, nie zmusza do rezygnacji z przyjemności jazdy, a więc osiągów i dynamiki, a do tego wyróżnia się atrakcyjną stylistyką. Poza tym udało nam się wypracować bardzo atrakcyjne systemy finansowania, jak np. program Hyundai Abonament, czy inne ciekawe oferty finansowe, ponieważ ten model chcemy sprzedawać nie ceną, ale właśnie ratą miesięczną.

 

– Przez wiele lat był pan kojarzony ze Skodą. W Hyundaiu lepiej?

– Trudno mi odpowiadać na to pytanie, jak pan wie, każde dziecko kocha się na swój sposób. Jest to zupełnie inna marka, zupełnie inna kultura. Jest to też zupełnie inne wyzwanie w stosunku do mojej osoby. A Ioniq to dodatkowo wyzwanie nie tylko w obszarze handlowo marketingowym, ale również w obszarze technicznym. Dla mnie, jako inżyniera jest to bardzo ekscytujący i bardzo ciekawy etap w mojej karierze zawodowej.

 

– Kia w Polsce sprzedaje się lepiej od Hyundaia, a przecież Hyundai jest jej właścicielem. Jak to pan wytłumaczy?

– To jest nie tylko specyfika polskiego rynku. Działamy jako dwie konkurencyjne marki, które składają się na koncern Hyundai Motor Company. Podobnie jest w przypadku marek europejskich, na przykład Volkswagena i Skody. Oczywiście jest kilka czynników, które dodatkowo przesądzają o  wynikach marki, jak np. strategia określana przez producenta, a więc chociażby pozycjonowanie cenowe. Jest to kierunek przyjęty przez centralę.

– Dziękuję bardzo.  

Rozmawiał: Jacek Dobkowski

 

DSC_0442

Ioniq na początek oferowany jest w wersji hybrydowej, promocyjnie od 99.900 zł. Najtańsza miesięczna rata równa się 782 zł brutto

 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *