Mitsubishi L200 2.4 DI-D Instyle aut.
Posted by Jacek Dobkowski on paź 30, 2017Szybki i cichszy
Stylizacja przodu inna niż w starym L200, z pewnością oryginalna
Szybki i i cichszy, w porównaniu z poprzednikiem. Mitsubishi wprawdzie nie chwali się przyspieszeniami do setki podając tylko maksymalną prędkość 177 kilometrów na godzinę, ale na niemieckiej autostradzie osiągniecie i utrzymanie 160 na liczniku nie sprawia szczególnej trudności. A pod względem hałasu w środku jest zdecydowanie lepiej niż w poprzedniej generacji. Producent wstawił nowy silnik, zamiast 2.5 DI-D (Direct Injection Diesel) jednostkę 2.4 DI-D.
Co to jest i dla kogo?
Pikap niesłusznie kojarzony przez niektórych jako wehikuł dla rolnictwa, tak naprawdę jest uniwersalnym stworem, zwłaszcza Mitsubishi. L200 to przede wszystkim znakomity napęd Super Select 4WD-II dający kierowcy szersze możliwości niż w konkurencyjnych konstrukcjach, dzięki centralnemu mechanizmowi różnicowemu i zarazem dołączanej przedniej osi. Możesz więc jechać na samym tylnym napędzie, na 4×4, na 4×4 ze zblokowanym centralnym mechanizmem oraz na 4×4 ze zblokowanym centralnym mechanizmem i reduktorem. Na co dzień liczy się to, że 4×4 na przyczepnej, suchej nawierzchni jest dozwolone non stop. Absolutnie nie grozi uszkodzeniem przeniesienia napędu, jak przy włączaniu napędu przodu na sztywno w układach bez centralnego mechanizmu. L200 w testowanej wersji może pochwalić się ładownością wynoszącą ponad tonę, dokładnie 1035 kilo. Żadna terenówka czy SUV (Sport Utility Vehicle) tyle nie weźmie. Żeby nie było nieporozumień, masa kierowcy i pasażerów jest w tych 1035 kilogramach. Szybkość, mniej decybeli, uniwersalny napęd, ładowność– zastanów się nad tym Mitsubishi.
Trzy skróty
P – Parking. Przyciskiem z napisem „P Sonar” z lewej strony deski rozdzielczej wyłączysz akustyczną sygnalizację o zbliżaniu się tyłem do przeszkody, gdy na przykład nie chcesz budzić pasażerów. Normalnie brzęczyk odzywa się z przerwami, a na koniec ciągłym dźwiękiem. Po naciśnięciu P Sonar, na wstecznym biegu, zapala się na tym przycisku dioda, zaś brzęczyk nie będzie podnosił alarmu. Zostaje jednak obraz z kamery, seryjnej w L200 z podwójną, pięciomiejscową kabiną. Obraz dobrej jakości, szeroki, więc parkowanie nadal może przebiegać bezpiecznie.
HFC – hydrofluorocarbon. HFC-134a to stary czynnik w klimatyzacji, zwany zazwyczaj R-134a, na szczęście obecny w L200. „Na szczęście”, bo nowy czynnik R-1234yf jest wprawdzie ekologiczny, ale bardzo niebezpieczny podczas pożaru i znacznie podnoszący koszt obsługi klimatyzacji. Pokładowa „chłodziarka” w L200 jest dwustrefowa. Panel jej sterowania znajduje się w dobrym miejscu, na środkowej konsoli, poniżej sprzętu car audio.
LDW – Lane Departure Warning. Układ ostrzegający o przekroczeniu pasa ruchu bez kierunkowskazu. Działa tylko wtedy, gdy załączysz go przyciskiem po lewej stronie kokpitu, obok „P Sonar”. Wtedy na zestawie wskaźników zapali się napis „LDW”, świadczący o włączeniu układu. Gdy układ jest aktywny, po przekroczeniu 65 kilometrów na godzinę, zamiast „LDW” pojawia się zielony piktogram przedstawiający auto skośnie między pasami ruchu. Gdy zapomnisz o kierunkowskazie przy zmianie pasa, piktogram zmieni kolor na czerwony i będzie migał, a przede wszystkim rozlegną się trzy powtarzane piknięcia. Jednak, gdy głośno gra sprzęt car audio, tego brzęczyka możesz nie usłyszeć. Jeszcze jedno – napis „LDW” wyskakuje na kilka sekund, jak skończysz przepisową zmianę pasa, czyli z kierunkowskazem. Wyskakuje także podczas hamowania. W obu przypadkach układ LDW pozostaje włączony, ale nie będzie działał. Że LDW jest gotowy do działania, sygnalizuje wspomniany zielony piktogram z autem między pasami ruchu.
Rysopis. Mitsubishi L200 2.4 DI-D Instyle aut., czterodrzwiowy, pięciomiejscowy pikap, długość 5285 mm, szerokość 1815 mm, wysokość 1775 mm, objętość paki na płasko ok. 1000 l, napęd 4×4 (stały na tył, ręcznie dołączany na przód z centralnym dyfrem, reduktor), czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 2442 ccm, 181 KM przy 3500 obr./min, 430 Nm przy 2500 obr./min, maksymalnie 177 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, średnie spalanie 7,5 l/100 km, cena 148.990 zł.
Efektowna nakładka Fullbox to opcja za 13.403 złote (plus kuweta za 1.076 złotych), razem 14.479
Przyciskiem „P Sonar” wyłączysz czujniki cofania
Seryjna kamera cofania jest na lewo od klamki na tylnej klapie. Łatwo ją wyczyścić
Kokpit cały twardy, za to dobrze zmontowany
Plastikowa osłona w miejscu, gdzie oparcie łączy się z siedziskiem fotela, czasem przeszkadza przy wysiadaniu
Klimatyzacja na tradycyjne chłodziwo, tetrafluoroetan HFC-134a. I bardzo dobrze
LDW, czyli ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
Podstawą LDW jest kamera za czołową szybą
181-konny silnik 2.4 DI-D w zupełności wystarczy