SsangYong Rexton G4 – pierwsza jazda

Typ typowo terenowy

Na bazie Rextona G4 powstanie pikap, następca Actyona Sports

Wprawdzie SsangYong w prospekcie Rextona G4 używa modnego skrótu SUV (Sport Utility Vehicle), ale ten debiutujący na polskim rynku samochód  jest prawdziwą terenówką. To rzadkość w zalewie mniej lub bardziej plastikowych SUV-ów. Rexton G4 (Generation Four), tak jak poprzednik, ma ramę, napęd 4×4 ze sztywno dołączanym przodem bez centralnego mechanizmu różnicowego, reduktor. Taki terenowy, nastawiony na ciężkie warunki schemat konstrukcyjny ostał się jeszcze w Jeepie Wranglerze, Suzuki Jimny, no i w większości pikapów. Brawa dla SsangYonga za odwagę, bo typowy SUV ma samonośne nadwozie, przedni napęd z automatycznie włączanym i odłączanym tyłem i oczywiście nie posiada reduktora.

 

Może być „wypasiony”

Terenowe auta nie muszą być zgrzebne w środku, Rextona G4 w najbogatszej odmianie Sapphire ma na przykład elektryczną regulacją przednich foteli podgrzewanych i wentylowanych, a możesz dołożyć pachnącą skórę Nappa. Poza tym sam wygląd deski rozdzielczej i kierownicy jest udany. Już środkowa wersja Quartz oferuje nawigację, podgrzewaną kierownicę, dziewięć poduszek. Po dwie: czołowe, boczne z przodu, boczne z tyłu, kurtyny oraz kolanową kierowcy.

 

Większa kultura

Pierwsza jazda nie pozwala na daleko idące wnioski, ale już po kilku kilometrach nie ulega wątpliwości, że nowy Rexton toczy się z większą kulturą niż stary. Wyższy komfort jazdy, na co wpływa także lepsze wyciszenie wnętrza od dźwięków silnika, powietrza, opon. Do obsługi napędu służy pokrętło na środkowym tunelu. Napęd przedniej osi (4H), jak i reduktor (4L) włącza się i wyłącza szybko.

Gwarancja trwa 5 lat lub 150 tysięcy kilometrów, zaś cennik rozpoczyna 129.900 złotych za pięciomiejscowego turbodiesla 2.2 e-XDi 220 w podstawowym wyposażeniu Crystal. Wiosną ma zadebiutować benzyniak 2.0 za 109.900. Napęd 4×4 zawsze stanowi opcję, za 10 tysięcy.

 

Rysopis. SsangYong Rexton G4 e-XDi 220 Sapphire aut., pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe (w opcji siedmiomiejscowe 2 + 3 + 2) auto terenowe, długość 4850 mm, szerokość 1960 mm, wysokość 1825 mm, bagażnik maksymalnie 1977 l, napęd na tył (w opcji 4×4: stały na tył, dołączany na sztywno na przód, reduktor), czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 2157 ccm, 181 KM przy 4000 obr./min, 420 Nm przy 1600-2600 obr./min, maksymalnie 185 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, średnie spalanie 8,1 l/100 km, cena 166.900 zł, 4×4 z automatem 187.900 zł..

Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski

Wyboru nadwozia nie ma, co najwyżej możesz dokupić za 4.000 zł trzeci rząd z tyłu, czyli kanapę składaną w proporcji 50/50  

Turbodiesel 2.2 ma moc 181 koni, o trzy więcej niż w Rextonie trzeciej generacji

Wnętrze nowe, z ładną kierownicą i estetyczną grafiką wskaźników

Skórę Nappa kupujesz do wersji Sapphire w pakiecie Nappa za 7.500 zł, albo – jak w aucie na zdjęciu – w pakiecie Elegance (15.500 zł)


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *