Y – Ypsilon

Najmniejszy model Lancii. Obecna, trzecia generacja jest produkowana w Polsce, w Tychach. Szczególnie atrakcyjny i elegancki był Ypsilon pierwszej generacji wytwarzany w latach 1995-2003. Zupełną rzadkość, w segmencie B, stanowiła maska silnika zwężająca się ku atrapie chłodnicy. Jak w dużych limuzynach, przednie błotniki zachodziły na górę. W ogóle całe nadwozie stanowiło połączenie owalnych linii przez co odróżniało się od innych miejskich aut. We wnętrzu zwracał uwagę centralnie położony zestaw wskaźników. Ponieważ samochód był nieduży, można było szybko się do tego przyzwyczaić. Dzięki przemyślanemu ukształtowaniu deski rozdzielczej w nocy, na przedniej szybie, nie pojawiały się żadne refleksy od wskaźników. Najlepsze wersje miały tapicerkę wykonaną z miękkiego materiału bardzo wysokiej jakości imitującego zamsz. Poprzednik, Y10, był podobny do Fiata Cinquecento, zaś następca (druga generacja Y) sprzedawany od 2003 roku, zyskał zdecydowanie wyższe nadwozie. Tak jak generacja z lat 1995-2003 wyróżniał się wysmakowanymi liniami na tle swojego segmentu, tudzież bogatym wyposażeniem standardowym i opcjonalnym.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *