Renault Master Furgon L3H2 2.3 dCi 180 Pack Clim

Po liftingu

Tak wygląda teraz przód Mastera. C-Shape to światła dzienne w kształcie litery C, na górze i z boku reflektorów

Master przeszedł w tym roku lifting, najszybciej można go rozpoznać po innej atrapie chłodnicy. W kabinie od razu zauważysz zmienioną deskę rozdzielczą, lepiej wykonaną, z wyświetlaczem opcjonalnej nawigacji przeniesionym spod sufitu. A najmocniejszemu silnikowi przybyło 10 koni i 20 niutonometrów, ma teraz 180 KM i 400 Nm. Dużo, więc takiemu Furgonowi daleko do miana zawalidrogi. Wszystkie jednostki mają identyczną pojemność 2.3 i różną moc: 130, 135, 145, 150, 165 i 180 koni.

Co to jest i dla kogo?

Nadal mamy do czynienia z popularnym, czyli sprawdzonym samochodem dostawczym. W zeszłym roku Master był liderem wśród dostawczaków w Polsce, Francji, Słowenii, Chorwacji, także w Brazylii i Maroku. Testowe auto to nieprzeszklony furgon L3H2, czyli długi i podwyższony, ale warto zwrócić uwagę, że często Master bywa wykorzystywany do zabudowy. W 2018 roku przeznaczono do tego 38,5 procent Masterów. Zabudowy mogą być stosunkowo proste jak wyposażenie ładowni w szafki warsztatowe po konstrukcje typu wywrotka, czy auto pożarnicze.

Trzy rozwiązania

Światła  z boku. Długość wariantu L3H2 przekracza sześć metrów. Zgodnie z polskimi przepisami musi mieć światła odblaskowe boczne, nazywane także „obrysowymi”, na przykład w instrukcji obsługi Mastera. Kwestia bezpieczeństwa, nie każdy uczestnik ruchu będzie spodziewał się, że ta Renówka jest tak długa. Z każdego boku znajdują się trzy światła nie tylko odblaskowe, ale również z żarówkami. W nocy, przy włączonym silniku żarówki te palą się zawsze. W dzień nie palą się, gdy wybierzesz pozycję świateł Auto.

Easy Life. Tak nazywa się, seryjny w wersji Pack Clim, schowek w desce rozdzielczej, przed pasażerem z prawej strony. Schowek nie jest otwierany, tylko wysuwany, tak samo jak Easy Life w Capturze. Po naciśnięciu przycisku z lewej strony pokrywy schowka, wychodzi on na pewną odległość. Nie uderza pasażera po nogach. Jeśli chcesz, możesz następnie wysunąć schowek bardziej. Nie zgłaszam zastrzeżeń ani do regularnych kształtów szuflady, ani do jej pojemności 10,5 litra. Szkoda jedynie, że nie ma podświetlenia.

Wieszaki na ubrania w kabinie. Że niby oczywista oczywistość? Niezupełnie, wieszaków brakuje w niektórych modelach osobowych i dostawczych – w tych to już dziwi, wszak są autami do pracy. Dwa wieszaki w Masterze są duże, więc nawet zahaczenie o nie swetra nie spowoduje jego wyciągnięcia. Testowy egzemplarz był opcjonalnie dwumiejscowy – fotel pasażera zamiast kanapy – więc tym bardziej wisząca garderoba nikomu nie przeszkadzała.

Rysopis. Renault Master Furgon L3H2 2.3 dCi 180 Pack Clim, czterodrzwiowy, trzymiejscowy furgon (testowy egzemplarz dwumiejscowy), długość 6225 mm, szerokość 2070 mm, wysokość 2488 mm, ładownia 13 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, dwie turbosprężarki, 2299 ccm, 180 KM przy 3500 obr./min, 400 Nm przy 1500 obr./min, maksymalnie 163 km/h, od 0 do 100 km/h w 11,3 s, średnie spalanie 10,5 l/100 km (cykl WLTP), cena 112.100 zł netto, czyli 137.833 zł brutto.

Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski

Renault podkreśla francuskie miejsce produkcji, konkretnie w Batilly

Światła z boku znajdują sie za drzwiami szoferki (na zdjęciu), przed tylną osią, za tylną osią

Nowy kokpit sprawia lepsze jakościowo wrażenie. Nawiewy w kształcie czworoboków, poprzednio okrągłe

Grafika wskaźników zdecydowanie się zmieniła

Schowek Easy Life niczym szuflada, pojemny, praktyczny, lecz bez oświetlenia

Dwa wieszaki na tylnej ścianie kabiny, o zmyślnie dobranych rozmiarach

Pod sufitem może być wyświetlacz kamery Rear View Assist, czyli takie lusterko wsteczne Przed modernizacją w tym miejscu wisiał wyświetlacz między innymi nawigacji, teraz powędrował na kokpit

180-konny, czterocylindrowy silnik 2.3 położony nisko, co obniża środek ciężkości pojazdu

Na szczęście bez zmian, nadal R-134a w klimatyzacji. Master Furgon nie jest autem osobowym, więc jego klimatyzacja może pracować na starym czynniku


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *