Volkswagen Multivan 6.1 2.0 TDI (199 KM) DSG 4 Motion Cruise 

Udany lifting

Atrapa chłodnicy w 6.1 wchodzi teraz w zderzak, przed liftingiem kończyła się na dolnej krawędzi głównych lamp. Dwukolorowe malowanie to opcja za 10.630 złotych netto, 13.075 brutto

Gama Volkswagena Transportera składa się z dostawczego Transportera oraz z bardziej osobowych odmian: kempingowej Californii, Caravelle, Multivana. Po zeszłorocznej modernizacji wszystkie te auta otrzymały oznaczenie 6.1.

Multivan jest najdroższy w rodzinie Transportera. Do testu trafiła wersja najbardziej technicznie zaawansowana – turbodiesel 2.0 TDI (Turbodiesel Direkteinspritzung) z dwiema turbosprężarkami o mocy 199 koni, automatyczna dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia DSG (Direktschaltgetriebe, innej z tym motorem nie ma), napęd na wszystkie koła 4 Matic z międzyosiowym sprzęgłem Haldex piątej generacji. Cruise to bogata wersja specjalna zbudowana na wersji Comfortline. Ponieważ Multivan wywodzi się z dostawczaka, spotkasz podwójne ceny, netto i brutto, co jest typowe dla aut użytkowych.

Trzy skróty

MIB – Modulare Infotainmentbaukasten, z niemieckiego modułowy system informacji i rozrywki. Pokładowy system multimedialny, tutaj trzeciej generacji, seryjny w Cruise. Ekran może mieć przekątną, w calach 9,2, 8,5 albo 6. Testowy wóz miał największy wyświetlacz, w Cruise jest tylko taki. W odróżnieniu od dwóch mniejszych ekran nie ma gałki do ustawiania głośności, tylko dotykowe pole z lewej strony, z plusem i minusem. Podczas jazdy częściej będziesz korzystał z przycisku głośności na lewym ramieniu kierownicy, szybsze to i bezpieczniejsze. Ekran jest przejrzysty, czytelny, umieszczony we właściwej odległości od kierowcy. Reaguje także na gest przewijania zawartości i na głos, trzeba zacząć od „Cześć Volkswagen”. Do pełnego uruchomienia MIB, podczas uruchamiania auta, potrzeba kilku sekund. W tym czasie może być wyświetlany tylko obraz z kamery cofania. Żeby jeszcze ekran tak szybko nie pokrywał się odciskami palców… Owszem, odciski pozostają widoczne w każdej marce, ale w Volkswagenie jakoś szczególnie.

EVAP – Evaporative Emission Control System. Układ kontroli emisji oparów paliwa, odpowietrzanie układu paliwowego z oparów paliwa. Opary trafiają do pochłaniacza, po uruchomieniu silnika są spalane wraz z paliwem. Skrót EVAP pojawił się w opisie najnowszej wersji normy Euro 6 obowiązującej w samochodach osobowych od 1 września 2019 roku. W tym przypadku chodzi o badanie ilości węglowodorów odparowujących z układu paliwowego oraz z baku w ciągu 48 godzin. Wszystkie turbodiesle w rodzinie Transportera spełniają normę Euro 6d Temp EVAP ISC.

ISC – In Service Conformity. Chodzi o zachowanie ekologicznych parametrów przez pięć lat od wyprodukowania samochodu, albo do przebiegu 100 tysięcy kilometrów.

Rysopis. Volkswagen Multivan 6.1 2.0 TDI (199 KM) DSG 4 Motion Cruise, czterodrzwiowy (w opcji pięciodrzwiowy), siedmiomiejscowy van, w układzie 2 + 2 + 3, długość 4904 mm, szerokość 1904 mm, wysokość 1990 mm, bagażnik maksymalnie 4,3 m sześc., napęd na cztery koła (stały na przód, automatycznie dołączany na tył, do 40 proc.), czterocylindrowy, rzędowy biturbodiesel, 1968 ccm, 199 KM przy 3800-4000 obr./min, 450 Nm przy 1400-2400 obr./min, maksymalnie 197 km/h, od 0 do 100 km/h w 10,3 s, średnie spalanie 8,9 l/100 km, cena 295.569 zł brutto (240.300 zł netto).

Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski

Oznaczenie modelu jest na przednich błotnikach

Uchwyt do otwierania klapy znajduje się nad zderzakiem. Ciekawostka – rozstaw osi wynosi 3 metry, tyle samo co różnica między długością a szerokością

Zmieniona deska rozdzielcza, bez daszka wystającego nad wskaźnikami

Ekran MIB działa bez zastrzeżeń

EVAP ISC, silnik musi spełniać te wymagania. Dwie turbosprężarki pracują sekwencyjnie, wpierw mniejsza, następnie większa

Maska unosi się na siłowniku

Uchwyt na lewym słupku A. Kierowca ma też uchwyt nad swoimi drzwiami. I bardzo dobrze, w długiej trasie warto czasami zmienić pozycję lewej ręki

Dwa, seryjne, obrotowe fotele w drugim rzędzie mogą stać przodem albo tyłem do kierunku jazdy

W Volkswagenach nie zawsze tak można – przednie wycieraczki łatwo postawić, przed oczyszczaniem szyby


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *