Fiat Talento Furgon Multicab 2.0 Ecojet (170 KM) L2H1 SX

Sześć osób, cztery kubiki

Furgon Multicab – udane połączenie blaszanego dostawczaka z busikiem

Talento jest technicznym odpowiednikiem Renault Trafica, produkowanym razem z nim we Francji. Multicab to tak zwana wersja brygadowa, którą brygada sześciu osób może podróżować ze sporym ładunkiem, przykładowo na plac budowy i z powrotem. Pojazd nazywany po angielsku crew cab, albo crew van może mieć krótszą karoserię L1 lub dłuższą L2, wysokość dachu pozostaje zawsze H1. Testowy egzemplarz był L2, jego ładownia mierzyła 4 metry sześcienne, w L1 byłoby 3,2 metra sześciennego.

Multicab otrzymał ciężarową homologację N1, lecz pod względem podatkowym jest w Polsce traktowany praktycznie jak auto osobowe. A to dlatego, że ma drugi rząd siedzeń. Nie można, przykładowo, odliczyć całego VAT-u (Value Added Tax), chyba że ktoś będzie prowadził ewidencję przebiegu, czyli używał samochodu wyłącznie do celów biznesowych.

Trzy nietypowe rozwiązania

W każdym aucie, również takim dostawczo-osobowym można znaleźć ciekawe „patenty”. Samochody nie są jednakowe, na szczęście. W Talento Multicab rzuciło mi się w oczy kilka rozwiązań, z których trzy warto opisać.

Regulacja lędźwiowa fotela kierowcy. Regulacja przechodzi dosłownie przez podłokietnik (rozkładany) z prawej strony. Pokrętło z prawej strony oparcia nie ma nic wspólnego z podłokietnikiem, tylko właśnie z podpórką pod lędźwiowy odcinek kręgosłupa. Mniej dociekliwe, czy roztargnione osoby mogą więc nie korzystać z tej regulacji, a szkoda.

Rolety bocznych szyb z tyłu. W pozycji spoczynkowej znajdują się nad szybą i okazuje się to całkiem wygodne. Ściągasz roletę i zahaczasz w dwóch punktach pod szybą. Podnoszenie rolety przebiega jeszcze łatwiej.

Gniazdko 12 V pod siedziskiem kanapy, z prawego boku. Oryginalne, ale niezbyt praktyczne. Gniazdko znajduje się z prawej strony kanapy. Jest umieszczone z tyłu, więc praktycznie dostęp do niego masz na postoju, przy otwartych, prawych, przesuwanych drzwiach. Dobrze, że jest metka na napisem „12V”,  bo inaczej trudno byłoby się domyślić, że właśnie tak schowano gniazdko.

Rysopis. Fiat Talento Furgon Multicab 2.0 Ecojet (170 KM) L2H1 SX, czterodrzwiowe, sześciomiejscowe (3 + 3) auto ciężarowe, długość 5399 mm, szerokość 1956 mm, wysokość 1971 mm, ładownia 4 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1997 ccm, 170 KM przy 3500 obr./min, 380 Nm przy 1500 obr./min, maksymalnie 179 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, średnie spalanie 5,8 l/100 km, cena 112.400 zł netto (138.252 zł brutto).

Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski

Szyba w tylnej klapie wymaga dopłaty 200 złotych netto, czyli 246 brutto. Znacznie droższa jest wycieraczka tej szyby, 500 netto, 615 brutto

Objętość ładowni w aucie z dłuższym nadwoziem L2 wynosi równe cztery kubiki

Z przodu i z tyłu (na zdjęciu) wejdą po trzy osoby, razem sześć

Renault Trafic? Nie, to Fiat Talento

Kierowca ma regulację lędźwiową, za pomocą pokrętła na prawym boku oparcia

Rolety u góry, a nie u dołu. Dobry pomysł

Metka na siedzisku kanapy z prawej, informująca o 12-woltowym gniazdku

I samo gniazdko, z klapką

Silnik 170 koni, z turbo o zmiennej geometrii, najmocniejszy w gamie Talento, na pewno nie będziesz zawalidrogą


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *