Ford Transit 350 L3H2 2.0 New EcoBlue (170 KM) FWD Trail

Transit brygadowy

Odmiana Trail wyróżnia się efektownie rozbudowaną osłoną chłodnicy, niezależnie od nadwozia

Spośród różnych wersji nadwoziowych Transita brygadówka łączy funkcje furgonu i busika (kombi). Ma część pasażerską z dwoma rzędami siedzeń, w tym przypadku aż siedmioosobową w układzie 3 + 4 oraz przestrzeń ładunkową, całkiem dużą, bo w testowanym aucie 7,6 metra sześciennego. Ford oczywiście proponuje różne długości i wysokości nadwozia. Testowy egzemplarz L3H2 oferował średnią długość (są jeszcze L2 i L4) oraz niższą karoserię (jest jeszcze H3).

 

Dla kogo taki wóz?

Dla firmy budowlanej na przykład, wtedy przemieszczenie się nawet siedmiu ludzi na inne miejsce pracy, wraz z narzędziami i różnymi potrzebnymi rzeczami nie stwarza problemu. Ładowność 1146 kilogramów umożliwia zabranie jeszcze grubo ponad pół tony ładunku. Takie dwa w jednym.

 

Trzy skróty

DCIV – Double Cab In Van. Podwójna kabina w vanie, czyli w furgonie. Skrót stosowany przez Forda. Brygadówka bywa również nazywana vanem z podwójną kabiną, albo furgonem z podwójną kabiną.

PPG – przełożenie przekładni głównej, czyli tylnego mostu w przypadku tylnego napędu. Dla przedniego napędu, jak w testowanym aucie, jest to przekładnia znajdująca się w skrzyni biegów. Generalnie przekładnia główna przenosi siłę napędową na napędzaną oś. Skrót PPG widnieje przykładowo w prospekcie Transita, w rubrykach ze zużyciem paliwa. Spalanie różni się w zależności od PPG. To normalne w dostawczakach, samochody osobowe z reguły mają jedno PPG. Dla Transita 170-konnego, z 6-biegową, mechaniczną skrzynią są podane aż cztery wartości PPG: 4,18/3,045 oraz 4.429/3.263. Testowej wersji dotyczyła druga para liczb, 4.429/3.263. Jak wyjaśniła importer Forda, w przednionapędowym Transicie mamy różne dwa przełożenia przekładni głównej (zależnie o wybranego biegu). Wynika to z konstrukcji skrzyni biegów. Z tak zwanym kołem talerzowym przekładni głównej są zazębione dwa wałki wyjściowe ze skrzyni biegów. I stąd są dwa PPG.

CC – Curve Control. Seryjny układ poprawiający stabilność na zakrętach, Część systemu stabilizacji toru jazdy ESC (Electronic Stability Control). Jeżeli kierowca pokonuje zakręt zbyt szybko, CC może zredukować moment obrotowy silnika, czyli odjąć nieco gazu oraz uaktywnić hamulce przy poszczególnych kołach. Pomaga to zachować kontrolę nad autem, gdy przesadzisz z prędkością wejścia w zakręt. Gdy CC działa, ostrzegawczo miga na tablicy wskaźników kontrolka ESC.

Rysopis. Ford Transit 350 L3H2 2.0 New EcoBlue (170 KM) FWD Trail, czterodrzwiowy (w opcji pięciodrzwiowy), siedmiomiejscowy (3 + 4) furgon z podwójną kabiną, długość 5981 mm, szerokość 2059 mm, wysokość 2541 mm, ładownia 7,6 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1995 ccm, 170 KM przy 3500 obr./min, 390 Nm przy 1750-2750 obr./min, maksymalnie – brak danych, od 0 do 100 km/h – brak danych, średnie spalanie 8,1-8,7 l/100 km, cena rocznika 2020 wyprzedażowa 113.217 zł netto (139.257 zł brutto).

Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski

Praktyczne i potrzebne – stawianie wycieraczek, żeby łatwiej wymyć czołową szybę. Lepiej najpierw podnieść wycieraczkę od strony kierowcy

Seryjnie są przesuwane drzwi z prawej strony

Z tyłu zmieszczą się cztery osoby, brawo! Standardem w brygadówkach są trzy miejsca

Żółty uchwyt na słupku B przydaje się przy wsiadaniu i wysiadaniu z tyłu   

Przetłoczenia na lewym boku to wstępne przystosowanie do opcjonalnych, lewych, przesuwanych drzwi. Do ładowni prowadza tylne, symetryczne drzwi…

…otwierane o kąt 180 stopni, nawet nieco więcej

Kokpit wydaje się na zdjęciu dość masywy, ale w czasie jazdy już raczej nie, bo kierowca siedzi wysoko

Na prawych drzwiach jest przycisk centralnego zamka. Tak powinno być w każdym aucie

170 koni mechanicznych i 390 niutonometrów, sprawna jazda zapewniona!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *