Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line
Posted by Jacek Dobkowski on lut 27, 2022Bez obrotomierza
Wersja Sport Line jest do kupienia tylko w dwóch kolorach, białym jak na zdjęciu i czarnym, platinum white pearl i crystal black pearl
Ale się porobiło! Pamiętam, Honda przed laty była postrzegana przez wielu fanów motoryzacji jako marka sportowa, a usportowiona to już na pewno. Tymczasem największy, najdłuższy model na polskim rynku, czyli SUV (Sport Utility Vehicle) CR-V ma tylko jeden układ napędowy, hybrydowy i nie ma obrotomierza! Tak, Honda bez obrotomierza i nie jest to miejski Jazz, również pozbawiony tego wskaźnika, dla aktywnych kierowców najważniejszego.
Dla kogo taki CR-V?
Dla nowych fanów Hondy, którzy nie pamiętają o niegdysiejszych aspiracjach tej japońskiej marki. Poza tym wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi daje pewne prowadzenie na zakrętach oraz nieoczekiwaną zwinność przy małych, miejskich prędkościach. Jeździ się więc całkiem, całkiem, tylko obrotomierza nie dali…
Ciekawostka i dwa skróty
Brak dźwigni zmiany biegów. Zamiast niej, na wysuniętej części środkowej konsoli są cztery… przyciski: P, R, N, D. Parking, wsteczny, luz, jazda do przodu. Każdy inny, każdy z diodami świecącymi się po jego aktywacji. R jest w innej płaszczyźnie, jakby schowany, w sumie to dobrze, nie pomyli się z D. Posługiwanie się czterema przyciskami jest szybkie i wygodne. Przy kierownicy są łopatki obracające się razem z nią, – z lewej, + z prawej. Jednak łopatki nie służą do zmiany przełożeń, tylko do wybierania jednego z czterech stopni zwalniania, a tak naprawdę rekuperacji. W trybie Sport rekuperacja działa stale, natomiast gdy wyłączysz Sport, jest dostępna tylko przez pewien, krótki czas.
HFT – Hands Free Telephone. Bluetooth, zestaw głośnomówiący, oczywista oczywistość w nowym aucie, tym niemniej Honda stosuje własny skrót HFT. Na centralnym dotykowym ekranie wybierasz Home (domek), potem Telefon, dodawanie nowego urządzenia Bluotooth nie jest możliwe w czasie jazdy. Gdy dotkniesz Home, Ustawienia, Telefon wchodzisz w konfigurowanie HFT. Przyciski do obsługi połączeń są na lewym ramieniu kierownicy, możesz do tego wykorzystać także dotykowy, centralny ekran.
E-Call. Emergency Call. Automatyczny system alarmowy, połączenie alarmowe (tak jest w instrukcji obsługi), z numerem 112. Jeśli auto uczestniczyło w zderzeniu, automatycznie zostanie wywołany numer alarmowy. Głośniki pojazdu są włączane, żeby można było usłyszeć operatora. Można również samodzielnie wezwać pomoc czerwonym przyciskiem SOS w suficie, za wewnętrznym lusterkiem. Przycisk jest za przezroczystą osłoną, co skutecznie wyklucza przypadkowe jego użycie. Czarny przycisk, przed tym z osłoną, służy do anulowania alarmowego połączenia. Trzeba to uczynić przed upływem 5 sekund od naciśnięcia czerwonego.
Rysopis. Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line, pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy SUV, długość 4600 mm, szerokość 1855 mm, wysokość 1689 mm, bagażnik 497/1692 l, napęd na cztery koła (stały na przód, na tył do 60 proc. przez sprzęgło wielotarczowe), czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy, 1993 ccm, 145 KM przy 6200 obr./min, 175 Nm przy 4000 obr./min, silnik elektryczny 184 KM i 315 Nm, moc systemowa 184 KM, maksymalnie 180 km/h, od 0 do 100 km/h w 8,9 s, średnie spalanie 7,1 l/100 km, cena 177.800 zł.
Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski
Całe czarne alufelgi – to musi być Sport Line
Kokpit niewątpliwe oryginalny, bez obrotomierza i dźwigni od biegów
Zamiast dźwigni cztery guziki
Lewą łopatką z minusem zwiększasz rekuperację, Honda odczuwalnie traci szybkość
Przy odzyskiwaniu energii (zwalnianiu) w trybie Sport przy D wyświetla się mała litera M. Cztery strzałki to maksymalne zwalnianie
Zwyczajowy komunikat o odnajdywaniu w swoim telefonie samochodowego urządzenia, w tym przypadku Honda HFT
Bardzo łatwe usuwanie telefonów z listy, nie w każdym samochodzie tak jest, oj nie w każdym
E-Call, czerwony przycisk SOS za odchylaną, przezroczystą osłoną, bardzo dobry pomysł
Pod maską: silnik benzynowy, silnik elektryczny, generator elektryczny, sporo techniki