Ford Tourneo Custom L2 2.0 New EcoBlue 170 KM A6 Active
Posted by Jacek Dobkowski on paź 10, 2022Ze skrzynią automatyczną
Tourneo Custom powstał na bazie Transita Custom, jest bardziej osobowy, lepiej wykończony od Transita Custom Kombi
Poprzednio testowałem Forda Tourneo Custom w wersji 185-konnej, z mechaniczną, sześciobiegową skrzynią. Teraz nieco słabszy silnik, 170 koni i sześciobiegowa przekładnia automatyczna. Kilka rzeczy w Tourneo Custom spodobało mi się bardzo. Ktoś powie „drobiazgi”, ale niewątpliwe ułatwiają one życie z tym Fordem. I tak bocznych, przesuwanych drzwi nie można zamknąć pchając je od tyłu. Bezpieczeństwo! Jest blokada i już, trzeba posłużyć się klamką. Schowek przed pasażerem opada wolno, elegancko. Składanie zewnętrznych lusterek jest łatwe, za pomocą dużego, doskonale widocznego przycisku. Wszystkie, cztery podszybia w drzwiach są miękkie, przyjemnie oprzeć o nie łokieć. Klimatyzacja (manualna) radzi sobie nawet z 33-stopniowym skwarem, sprawdziłem!
Dźwignia z przyciskiem
A automat? Spisuje się co najmniej dobrze, nie odczuwa się braku nie wiadomo ilu przełożeń. Musisz tylko pamiętać, że ostatnia, dolna pozycja dźwigni to manualny tryb M, a nie D. Do ręcznego żonglowania biegami służy przycisk z lewej strony dźwigni.
Trzy skróty związane z Tourneo Custom
PPW – pakiet poprawiający widoczność. Skrót z broszury tego modelu. Active ma seryjnie pakiet poprawiający widoczność 2, tak samo jak pozostałe wersje: Titanium, Titanium X, Sport. Pakiet składa się z pięciu elementów, oto one: podgrzewana szyba czołowa Quickclear, elektrycznie ustawiane, podgrzewane i składane lusterka, czujnik poziomu płynu spryskiwacza, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki czołowej szyby. Quickclear to typowe rozwiązanie dla Forda, w czołowej szybie zanurzono bardzo dużo cienkich drucików, tak cienkich że nie zabierają widoczności podczas jazdy.
PTC – Positive Thermal Coefficient. Nagrzewnica elektryczna, seryjna w każdej wersji wyposażenia. Dodatkowy element zwiększający skuteczność ogrzewania kabiny. Jest to nagrzewnica elektryczna działająca na zasadzie „farelki”. Najlepiej sprawdza się zaraz po uruchomieniu pojazdu, gdy silnik nie ma jeszcze optymalnej temperatury pracy i nie można skorzystać z ogrzewania na bazie nagrzewnicy wodnej. Aby zaczęła działać, trzeba regulację temperatury ustawić na maksimum i włączyć nawiew.
TUiR – Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji. Tym razem skrót z cennika. Ford współpracując z TUiR Allianz Polska, oferuje w usłudze Ford Ubezpieczenia ubezpieczenie samochodu od 3,45 procent wartości. Oferta interesująca, choć drobnymi literkami dopisano, że stawka zależy od przebiegu ubezpieczenia i od powiatu. Chodzi oczywiście o powiat, w którym auto zostało zarejestrowane i szkodowość na jego terenie. Ford Ubezpieczenia to także naprawa w autoryzowanym serwisie, na oryginalnych częściach zamiennych.
Rysopis. Ford Tourneo Custom L2 2.0 New EcoBlue 170 KM A6 Active, pięciodrzwiowy, ośmiomiejscowy van w układzie 2 + 3 + 3, długość 5339 mm, szerokość 1986 mm, wysokość 1977 mm, bagażnik 1900-2800 l (wg SAE), napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1995 ccm, 170 KM przy 3500 obr./min, 415 Nm przy 1750-2750 obr./min, maksymalnie 175 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, średnie spalanie 8,5 l/100 km, cena 251.510 zł.
Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski
Przyciemniane szyby za przednimi drzwiami ma każdy Tourneo Custom…
…tak samo jak uchylne szyby w tylnych drzwiach
W kokpicie jest aż sześć miejsc na napoje. Na zdjęciu dwa miejsca w środkowej konsoli są zasłonięte
Duży przycisk składania lusterek, czemu nie ma go w każdym aucie?
Automat – ostatnia pozycja dźwigni to tryb ręczny M
Klimatyzacja manualna, ustawiasz na wyczucie
Dwoma pokrętłami pod sufitem reguluje się klimatyzację dla pasażerów z tyłu
Siedzenia w drugim rzędzie dają się ustawić również tyłem do kierunku jazdy
170 koni z dwóch litrów, tak wysilony ropniak nikogo już dawno nie dziwi