Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI 7 DCT 48 V N Line

Normalne auto

Kombi z benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 160 koni, z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią i 48-woltową techniką miękkiej hybrydy

Hyundai i30 jest przedstawicielem bardzo dużego (wciąż) segmentu kompaktów. Kiedyś symbolem tej klasy był Volkswagen Golf, ale obecnie jogo znaczenie, przynajmniej w Polsce, jakoś spadło. Mam na myśli nowe auta, czyli Golfa VIII.

 

Praktyczne zalety

i 30 wyróżnia się kilkoma cechami, które sprawiają, że można go określić jako auto przyjazne kierowcy. Dla przykładu –  zawsze masz w zestawie wskaźników: bieg, całkowity przebieg, zewnętrzną temperaturę, zasięg i to niezależnie od trybu jazdy (Eco, Normal, Sport), wybieranego przyciskiem Drive Mode na środkowym tunelu. Zakres regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach powinien wystarczyć dla każdego. Przyciski są duże i opatrzone sporymi piktogramami. Do regulacji podświetlenia kokpitu służy przycisk z lewej strony. Do sterowania klimatyzacją (automatyczną, dwustrefową) wyodrębniono odrębny panel. W tylnej części kabiny znajdziesz cztery wieszaki na ubrania. Klapa bagażnika odznacza się małym promieniem podnoszenia, możesz ją otwierać blisko ściany, ogrodzenia czy innego pojazdu. Roleta kufra chodzi na dwóch prowadnicach. Nie w każdym obecnie produkowanym kompakcie znajdziesz te wszystkie udogodnienia. Tak samo jak wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, dzięki któremu jazda jest precyzyjna i komfortowa.

 

Trzy terminy

N Line. N w nazwie wersji wyposażenia, Nurburgring, Namyang. N to sportowa seria Hyundaiów zapoczątkowana w 2017 roku. Z kolei N Line to wersje ze sportowym wykończeniem, niekoniecznie z bardzo mocnymi silnikami. Hyundaie są testowane na legendarnym, niemieckim torze Nurburgring, samochody innych marek także. Drugie skojarzenie – ośrodek badawczo-rozwojowego marki, Namyang w Hwaseong w Korei. W i30 logo N znajdziesz na dole kierownicy, na dźwigni biegów, na piastach kół, natomiast N Line na przednich błotnikach, atrapie chłodnicy, dywanikach z przodu kabiny.

LVDA – Leading Vehicle Departure Alert. Ostrzeżenie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu. Działa w oparciu o czołowy radar, przydaje się pod sygnalizacją świetlną, gdy nieco się zagapisz. „Pojazd poprzedzający oddala się”, taki napis wyskakuje na środku zestawu wskaźników, czemu towarzyszy piknięcie. Muszę przyznać, że LVDA reaguje szybko, nie pozwalając na powstanie dużej przerwy między samochodami podczas ruszania. I bardzo dobrze.

S.R.O., czyli po czesku spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, od společnost s ručením omezeným. Taki skrót widnieje na czarnej nalepce przyklejonej do lewego słupka B. Kompakt i30 jest jednym z modeli wytwarzanych w Czechach, w Hyundai Motor Manufactruring Czech (HMMC), w mieście Nosovice.

 

Rysopis. Hyundai i30 Wagon 1.5 T-GDI 7 DCT 48 V N Line, pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe kombi, długość 4585 mm, szerokość 1795 mm, wysokość 1475 mm (z relingami), bagażnik 493/1541 l, napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z turbo, 1482 ccm, 160 KM przy 5500 obr./min, 253 Nm przy 1500-3500 obr./min,, maksymalnie 210 km/h, od 0 do 100 km/h w 8,8 s, średnie spalanie 5,5-6,3 l/100 km, cena 135.700 zł.

Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski

N Line jako jedyna wersja wyposażenia nie ma „halogenów”, czyli świateł przeciwmgielnych. Modern, Smart, Executive – mają  

Roleta kufra na dwóch prowadnicach, jedno z szeregu praktycznych rozwiązań

N symbolizuje zakręty toru Nurburgring, na zdjęciu plakietka z przedniego błotnika

N na alufelgach zamiast logo Hyundaia

Zestaw wskaźników cyfrowy, ale obsługa nie jest przekombinowana. Fotel kierowcy z przedłużanym siedziskiem tylko w N Line

Jedynie w trybie Normal prędkościomierz jest zawsze w pełni opisany

S.R.O. w pełnej nazwie czeskiej fabryki Hyundaia

Pod maską jest całkiem sporo wolnego miejsca. Można? Można

Tylne, wielowahaczowe zawieszenie gwarantuje i komfort, i prowadzenie wzbudzające pełne zaufanie

 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *